Kids Science Camp

a long tiring day for me on both days. hahaa.. well, i had kids camp in school.. 2 school participate on this event.. the first one was Pei Chun Public Sch and todae was Stamford Pri Sch. wad do u expect? kids? noisy? yea.. more or less. hahaha.. i was the group leader (GL) for a grp called Isaac Newton. err.. who doesn noe wad Newton contribute.. kindly approach me.. thank u.. =P

2 schools on different days.. Pei Chun Public Sch was more hype compare to Stamford Pri.. i dunno y.. loL.. but overall i had fun.. games like matchtick game, maths IQ, game of 24.. seriusly, these games realli drenched all da brain juice stored for the day. haha.. besides tad.. i’m literalli shagged while playing games like dog & bone, simon sez, blow-wind-blow..
wad surprise me was where the heck does tis kids got so much energy in them. hahaha..


*Pei Chun Students bullying one of the GL*


* Pearly doing a forfeit demanded by Stamford Pri*

 

Those were the ice-breaking game we played. bole jadi giler sak.. haha.. aku sebenar nye dah tua.. tk mampu challenge ngan budak2 nii.. loL~ after the opening game.. we head down to da lab for some fun experiments & hands-on. =P


*Sangeetha & Ferry playing wif liquid N2*


*Students playing wif an indicator, acid & bases*


*In da physics Lab*

 

In da chemistry lab.. students were taught how to make slime using water & cornstarch, learn and at the same time playing wif the witch & wizards brew aka indicator, acid & base, and last but not least making ice cream using liquid nitrogen. yeah!! tk bole makan lerr.. tapi kalo nk ke rahmatullah cepat.. dipersilakan.. =P

while in the physics lab pulak.. students familiarise wif the wimhurst machine – the concept, why things can roll uphill, and having fun using plasticine – to find out the volume. yea..

well..coming up next…..

LUNCH!!!

haha.. well.. nothing fancy for lunch.. mcm makanan kad canteen primary school.. hahaha jgn expect western ke ape eh.. pls eh.. nasi, ayam goreng, kacang panjang.. + fruits.. tu aje..

oki.. games nxt..
Issss… spider web
Its where the students have to find an atom forming a molecule which is given to them example.. H2O.. therefore 2 Hydrogen atoms & 1 Oxygen atom.. easy rite? wait till u try the spider web.. hahaha.. see if its easy or not.. hahaha.. (sry no pics here – too excited cheering on my team.. )

well not exactly the games u wanna it to be call.. but maths game.. IQ questions and such stuffs.. by tis hour, i’m already 1/4 pancit.. hahaha.. too bad some photos r not in coz i’m participating in them.. loL~ da tua bangka pn nk main game.. (geleng kepala)

 

*Matchstick Game & IQ games*

Questions like,

The question below is invalid.
Move 1 matchstick to make it valid.
17 + 7 = 7 – 7

 

Tads part of the simple ones.. it gets harder and u proceed..
For the IQ games pulak.. U have 4 islands connected by 5 bridges. find a way to move on all the bridges once and only once.

Senangkan.. err.. kalo tk bole.. pls see me so i can refer u back to primary 5.. loL~

pH testing was next. conducted by jeremy..


students are required to do some pH testing on everyday items such as cleaning agent, tea, soap, moisturize, etc.. using an indicator.
brain juiced left: 1/2

realli.. mentally challenging.. i dunno y some of us cant solve da IQ games and the matchstick game.. perhaps the more we grew old, the more complex we think? i dunno wad say u? hmm..

2nd last game b4 we end the day was called the Game of 24.. its where the game master will call out a few numbers and u have to do some operation on it such as add subtract multiply or divide..
lets try ur IQ see if u can guess it..

Make 24 out of the number 5, 5, 5, 1

Do try out see if u nid to go back to pri 5 or not.. loL~

Our last game was.. froggy game.. simple but tiring game..
each students are to fold a frog and blow it ard the circuit given.. yea.. tiring i tell u.. bole sempot sak!!

anyway.. it was fun goofing ard wif this kids.. =P


*My Newtonians Partner in Crime*

 


My new found gerlfren in blue.. keke~

  1. #1 by nb on Wednesday, December 12, 2007 - 12:16 am

    i think i need to go back to primary 5. pffft.

  2. #2 by eddyboi on Wednesday, December 12, 2007 - 12:56 am

    erk!!!
    SUSAH NYE!!!!
    5 + 5 x 5 – 1
    wahahahahhaha..
    GIVE UP!!!

  3. #3 by Bom on Wednesday, December 12, 2007 - 3:40 am

    LoL~ Alhamdullillah ko sedar ko da tua, jut! Amin hehehe~
    Eh got physics, got chemistry…where’s Bio/Life Sciences?!?! (-_-)”…NO FAIR!~

  4. #4 by wåñ‡äñ on Wednesday, December 12, 2007 - 9:04 pm

    Gerrek laa Sey for the both days.. pasti penat giler tu.. tau takper =p
    maths eh.. man man lai lor.. hehe (=

  5. #5 by kekasih82 on Wednesday, December 12, 2007 - 10:45 pm

    LoL.. memalu kn la korang sumer..
    yg pelik nye budak2 tu sumer dpt jawap tau..

    eeee… shame shame..

  6. #6 by Nas B le maurie on Thursday, December 13, 2007 - 12:07 am

    Best Nyer… Remind me of my primary sch science fair…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: